Omzetplafonds

Elk jaar maken we samen met zorgverleners afspraken over de zorg. Bijvoorbeeld over hoeveel behandelingen een zorgverlener dat jaar zal uitvoeren. En tegen welk bedrag. Dit noemen we een omzetplafond. Door dit soort afspraken houden we de kosten van zorg in de hand. Dat is belangrijk voor jouw premie.

Omzetplafond bereikt?

Soms gaat een zorgverlener over het afgesproken bedrag heen. Hierdoor kan hij geen zorg meer leveren. En dat is natuurlijk vervelend. Gelukkig is er dan wel altijd een andere zorgverlener bij jou in de regio die je kan helpen. In onderstaande gevallen kun je wel nog steeds bij jouw zorgverlener terecht.

Uitzonderingen

  • Als je met spoed behandeld moet worden 
  • Als je al met een behandeling bent begonnen
  • Als jouw pasgeboren kind zorg nodig heeft 
  • Als je zwanger bent 
  • Als je een restitutiepolis hebt

Wachten of naar een andere zorgverlener?

Heb jij niet met spoed een behandeling nodig? En wil je wel graag door jouw vertrouwde zorgverlener geholpen worden? Dan kun je wachten totdat deze weer plaats voor jou heeft. Wil je sneller geholpen worden? Bel dan met onze zorgadviseurs. Zij bekijken samen met jouw zorgverlener of je toch snel behandeld kunt worden. Als dit niet lukt, dan zoeken we samen met jou naar een passende zorgverlener in de buurt. 

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord