Cookie melding
X

Op bewuzt.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om jouw bezoek aan onze website en onze communicatie met jou makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, jouw internetgedrag op bewuzt.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we jou op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij jou past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken ga je hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als je kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Bewuzt zorgpas

Heb je een vraag over de Bewuzt zorgpas? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen over de zorgpas voor je op een rijtje gezet.

Veelgestelde vragen

  • Ik ben nieuw bij Bewuzt, wanneer ontvang ik mijn zorgpas?

    Je ontvangt bij je zorgverzekering een digitale zorgpas. Deze zetten wij na de ingangsdatum van je polis voor je klaar in de Bewuzt Zorg app. Zo heb je de pas altijd bij de hand. Wil je toch liever een zorgpas in je portemonnee? Dan kun je deze zelf aanvragen in de Bewuzt Zorg app of op Mijn Bewuzt.

    Breng je in de tussentijd een bezoek aan een zorgverlener? Dan is het slim om je polis mee te nemen.

    In de Bewuzt Zorg app vind je ook de informatie van je European Health Insurance Card (EHIC). Met een EHIC ben je in Europa verzekerd van spoedhulp. Deze digitale pas is geen officieel document. Soms vraagt een zorgverlener in het buitenland wel om een officieel document. Neem dan contact op met de Bewuzt Alarmcentrale via +31 40 297 58 90. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Zo voorkom je dat je mogelijk kosten zelf moet voorschieten.

  • Ik ben al verzekerd bij Bewuzt. Ontvang ik in januari een nieuwe zorgpas?

    Je zorgpas met EHIC is meerdere jaren geldig. Verloopt je zorgpas? Dan zetten wij een nieuwe zorgpas voor je klaar in de Bewuzt Zorg app. Wil je liever een pasje thuis ontvangen? Dan kun je deze zelf gratis aanvragen via Mijn Bewuzt of de Bewuzt Zorg app
  • Mijn zorgpas is kwijt/gestolen. Wat moet ik doen?

    Geen punt! Met de Bewuzt Zorg app heb je altijd jouw zorgpas bij de hand. 

    VGZ Zorg app downloaden in de App StoreVGZ Zorg app downloaden in de Google Play Store

    Het komt voor dat zorgverleners in het buitenland je plastic zorgpas met EHIC willen zien. Als je toch een zorgpas thuis wilt ontvangen, kun je deze aanvragen via Mijn Bewuzt en de Bewuzt Zorg app. Of je doet het telefonisch, direct in het keuzemenu. Je nieuwe pas sturen wij dan binnen 5 werkdagen gratis op.

  • Ik heb een zorgpas gevonden. Wat moet ik doen?

    Je kunt de pas vernietigen. De verzekerde zal zelf een nieuwe zorgpas aanvragen.
  • Ik heb mijn pas niet meer nodig. Wat moet ik doen?

    Je kunt je pasje doorknippen en weggooien.