Phishing: nepmails en -sms'jes 

Twijfel je of een e-mail of sms'je echt van Bewuzt komt? Kijk dan eerst in Mijn Bewuzt of in de app. Daar vind je altijd de laatste informatie rondom je betalingen. Denk je dat je een phishingbericht hebt gekregen? Neem dan contact met ons via het chatkanaal rechtsonder in beeld. 

 

Direct naar

Bewuzt betaalberichten herken je aan:

  • jouw achternaam, bijvoorbeeld Beste meneer Janssen
  • jouw klantnummer
  • de afzender Bewuzt en het mailadres is noreply@bewuzt.nl
  • een betaallink die altijd begint met https://transactions.bewuzt.nl

Bewuzt betaal-sms'jes herken je aan:

  • je achternaam
  • een betaallink die altijd begint met https://transactions.bewuzt.nl
  • als je al een aantal betaalmails hebt gekregen

Deze phishing-berichten zijn nu in omloop

Er zijn geen phishing-berichten bekend

Vertrouw jij een betaalmail of -sms niet? Kijk dan Mijn Bewuzt of de Bewuzt Zorg app

Het kan het zijn dat jij een bericht toch niet helemaal vertrouwt. Log in dan in op Mijn Bewuzt of kijk in de Bewuzt Zorg app. Daar zie je of er een rekening openstaat en kun je deze veilig betalen.

Verdacht betaalbericht van Bewuzt ontvangen?

Neem dan contact met ons op via ons chatkanaal. Je kunt met ons chatten door rechtsonder te klikken op 'Chat met ons'.

Heb je op een phishinglink geklikt?

Als je op een phishinglink hebt geklikt, scan je laptop of computer dan met antivirussoftware. Doe dit voordat je internetbankiert of inlogt bij Mijn Bewuzt. Verander daarna voor de zekerheid je wachtwoorden. Als je jouw gegevens hebt ingevuld of een bedrag hebt betaald, dan kun je aangifte doen bij de politie. Scan dan ook zo snel mogelijk je computer of laptop met antivirussoftware. En verander ook je wachtwoorden.

Zo houden wij jouw betalingen veilig

Wij zijn steeds bezig om onze technische systemen zo veilig mogelijk te houden. Om phishing te voorkomen vragen wij onze technische partners om hun systemen te blijven verbeteren. Daarnaast helpt Bewuzt de websites van criminelen uit de lucht te halen door zo snel mogelijk contact te zoeken met de providers.