Klacht of verzoek om heroverweging

Wij proberen alles zo goed en duidelijk mogelijk voor je te regelen. Heb je toch een vraag of opmerking over jouw zorgverzekering of over de service van Bewuzt? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag!

Klacht indienen

Heb je van ons een afwijzing ontvangen op een aanvraag? En ben je het hier niet mee eens? Bel dan met onze klantenservice. Onze medewerkers lichten de beslissing graag toe. Ben je het er ook dan nog niet mee eens? Dan kun je om een heroverweging vragen. Ook hiervoor kun je terecht bij onze afdeling Klachtenmanagement. Houd er rekening mee dat een aanvraag zonder nieuwe informatie in bijna alle gevallen afgewezen blijft.

Belangrijk om te weten

  • Heb je een klacht over Bewuzt? Geef dan een zo precies mogelijke omschrijving. Waar ben je ontevreden over? Wat is volgens jou de beste oplossing?
  • Vermeld je telefoonnummer in het klachtenformulier. Zodat we je klacht zo snel mogelijk kunnen oplossen.
  • Heb je belangrijke documenten die jouw klacht ondersteunen? Stuur ze mee als bijlage.
  • Geeft iemand anders voor jou een klacht door? Dan hebben we daarvoor wel je toestemming nodig. Vermeld dit dus duidelijk in het klachtenformulier.

Ben je niet helemaal tevreden met onze reactie?

Of heb je niet binnen 30 dagen een reactie ontvangen? Dan kun je terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Onder de SKGZ vallen de Ombudsman en de Geschillencommissie. In de meeste gevallen probeert de Ombudsman te bemiddelen.
 
Kan het probleem niet door bemiddelen worden opgelost? Dan neemt de Geschillencommissie de zaak in behandeling. De Geschillencommissie brengt vervolgens een advies uit. Dit advies is bindend voor beide partijen. Je kunt het probleem ook voorleggen aan de bevoegde rechter.

Klachten afhandelen mét kwaliteitskeurmerk

Onze afdeling Klachtenmanagement heeft het IKM 3000 keurmerk gekregen. Hiermee onderscheiden we ons op het gebied van klachtenmanagement. Wat betekent dit voor jou? Dat we open staan voor klachten, zorgvuldig met klachten omgaan, klachten naar tevredenheid oplossen en van klachten leren. Zodat we jou in de toekomst steeds beter kunnen helpen.

X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord