Betalingsregeling afsluiten bij Bewuzt

Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kun je bij ons het bedrag in termijnen betalen. Je sluit een betalingsregeling makkelijk zelf af in Mijn Bewuzt.

Log in om een betalingsregeling af te sluiten

Zo sluit je een betalingsregeling af in Mijn Bewuzt

  1. Log in in Mijn Bewuzt

    Met jouw DigiD log je in. 

  2. Doorloop de stappen

    Doorloop de stappen ‘Factuurselectie’, ‘Termijnkeuze’ en ‘Bevestiging'. 

  3. Betalingsregeling zichtbaar in Mijn Bewuzt

    Als je opnieuw inlogt in Mijn Bewuzt zie je jouw afgesloten betalingsregeling onder het kopje ‘Mijn betalingsregelingen’. Je vindt dit in het linker menu onder ‘Facturen en Postvak’. 

Voorwaarden afsluiten betalingsregeling

  • De factuur moet € 50 of hoger zijn. 
  • Het minimale termijnbedrag is € 25.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • Je kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben. 
  • Je betaalt geen rente en administratiekosten over de betalingsregeling. 
  • Als je een betalingsregeling afsluit, krijg je geen BKR-registratie.
  • Termijnen van een eerder afgesproken betalingsregeling kun je niet nogmaals in een nieuwe regeling meenemen.
  • Is het een premiefactuur? Dan moet de uiterste betaaldatum verstreken zijn voordat je een betalingsregeling kunt afsluiten. 

Zo sluit je een betalingsregeling af als je via automatisch incasso betaalt

  1. Houd de incasso tegen voordat het is afgeschreven. Dit regel je zelf online via jouw bank, enkele dagen voordat de afschrijving plaatsvindt. Is het bedrag al afgeschreven? Dan laat je het terugstorten op jouw rekening. Dit heet storneren. Ook dit regel je direct via jouw bank.
  2. In beide gevallen ontvang je bericht van ons dat de automatische incasso niet is gelukt. 
  3. Als je dit bericht van ons hebt ontvangen, kun je de betalingsregeling zelf afsluiten via Mijn Bewuzt.

Bedragen hoger dan € 220 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kun je direct in Mijn Bewuzt een betalingsregeling afsluiten.  

Wij helpen je bij betaalproblemen

Heb je moeite met het betalen van jouw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om je te helpen bij betaalproblemen

Veelgestelde vragen over de betalingsregeling

  • Wat gebeurt er als ik een termijn van de betalingsregeling niet op tijd betaal?

    Dan vervalt de betalingsregeling. Je betaalt jouw facturen dan niet meer in termijnen, maar moet het openstaande bedrag in één keer betalen.

  • Kan ik een betalingsregeling afsluiten voor een factuur voor mijn eigen risico?

    De openstaande facturen waarvoor je een betalingsregeling kunt afsluiten, vind je in Mijn Bewuzt. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn. 

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht je komend jaar jouw eigen risico te gebruiken? En wil je voorkomen dat je dit bedrag in één keer moet betalen? Dan kun je ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. Je betaalt dan gedurende 10 maanden een vast bedrag per maand. Op de pagina gespreid betalen verplicht eigen risico lees je hier meer over.

  • Kan ik een betalingsregeling versneld aflossen?

    Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • Wanneer kun je niet direct een betalingsregeling afsluiten?
    • Als wij jouw openstaande factuur aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als je aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met jou, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als je 6 maanden of langer niet jouw zorgpremie hebt betaald. En aangemeld bent bij het Centraal Administratie Kantoor (CAK)
X
Wij gebruiken cookies om uw website-ervaring te verbeteren. Als u op akkoord klikt, dan gebruiken wij cookies voor de werking van de website, statistieken, social media en online marketing.
Weigeren
Akkoord