Hulp bij inloggen
Hulp nodig bij het inloggen op Mijn Bewuzt? Wij helpen je graag op weg.
Zo log je in op Mijn Bewuzt
Je kunt op 3 manieren veilig inloggen op Mijn Bewuzt. Kies zelf welke manier je het prettigste vindt.
Inloggen met DigiD en sms-controle
Inloggen met de DigiD app
Inloggen met de Bewuzt Zorg app
Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn Bewuzt
-
Ik heb geen sms-controle voor DigiD
Graag leggen we je uit hoe je de sms-controle kunt aanvragen.
-
Ik heb geen mobiele telefoon
Je kunt ook een sms-controle aanvragen op je vaste telefoon. We vertellen je graag hoe je dat kunt aanvragen.
-
Ik ontvang de sms-code niet
Het kan zijn dat je een ander telefoonnummer hebt geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat je de sms-controle nog niet hebt geactiveerd. Lees meer over sms-code niet ontvangen.
-
Waarom moet ik inloggen met een sms-code?
Je zit niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Bewuzt. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we je uit waarom dit nodig is. Lees meer over inloggen met een sms-code.
-
Hoe vraag ik een DigiD aan?
Op de website van DigiD vraag je jouw DigiD aan.
- Je hebt je burgerservicenummer nodig bij de aanvraag.
- Binnen 3 werkdagen ontvang je een brief thuis met een activeringscode.
- Voeg je telefoonnummer en e-mailadres toe tijdens de aanvraag. Je kunt dan meer met je DigiD, zoals je wachtwoord herstellen of de DigiD app eenvoudig activeren.
- Activeer de sms-controle bij je aanvraag.
- Onthoud je gebruikersnaam en wachtwoord goed, die heb je nodig om je DigiD te activeren.
-
Kan ik een DigiD aanvragen als ik in het buitenland woon?
Woon je in het buitenland en heb je de Nederlandse nationaliteit? Dan kun je een DigiD aanvragen. Had je al een DigiD voordat je verhuisde naar het buitenland? Dan kun je die gewoon blijven gebruiken.
Je vindt meer informatie op de website van DigiD wanneer je zoekt op 'buitenland'.
-
Ik krijg een foutmelding bij inloggen met DigiD
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.
-
Het inlogscherm van DigiD toont niet
Zie je het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruik je waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.
Informatie over mogelijke oorzaken vind je op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.
Waarom moet ik inloggen met een sms-controle?
Je zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Bewuzt. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we je uit waarom dit toch nodig is.