Cookie melding
X

Op bewuzt.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om jouw bezoek aan onze website en onze communicatie met jou makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, jouw internetgedrag op bewuzt.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we jou op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij jou past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken ga je hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als je kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Aanvullende verzekering gestopt: wat betekent dat?

Is je aanvullende verzekering gestopt? Dat komt omdat je achterloopt met het betalen van jouw premie. Op deze pagina lees je wat dit betekent, én wanneer je weer een aanvullende verzekering kunt aanvragen.

Wanneer stoppen wij jouw aanvullende verzekering?

Als je na 70 dagen de factuur van je premie niet betaalt, krijg je een 2e aanmaning. Op dat moment stoppen wij jouw aanvullende verzekering. Let in dat geval goed op welke vergoedingen je nog wel en niet krijgt.

Wat wordt er nog wél vergoed?

Natuurlijk kun je nog gewoon gebruikmaken van vergoedingen uit de basisverzekering. Je kunt dus nog gewoon naar de huisarts of bloedonderzoek laten doen.

Een nieuwe aanvullende verzekering

Wil je weer een aanvullende verzekering? Dat kan op 2 manieren:
  1. Zorg dat je achterstand helemaal is betaald. Je kunt dan voor volgend jaar weer een aanvullende verzekering afsluiten.
  2. Herstel je aanvullende verzekering. Je krijgt dan weer dezelfde verzekering terug. Deze gaat dan in op de datum waarop je verzekering eerder stopte. Dit kan alleen als je jouw achterstand binnen 3 maanden na het stoppen van de aanvullende verzekering hebt betaald. Herstel over vorig jaar kan uiterlijk tot 31 januari van het nieuwe jaar. Bel ons op 088 - 131 01 39 (gratis). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden
  3. Zit je in een schuldregeling MSNP of WSNP? Dan kun je voor volgend jaar weer kiezen voor een aanvullende verzekering. Overleg in dat geval met jouw bewindvoerder of schuldhulpverlener.

Meer hulp nodig? Wij staan voor je klaar

Lukt het je niet om te betalen? Of heb je vragen over het stoppen van je aanvullende verzekering? Bel ons dan op 088 - 131 01 39 (gratis). Dan kijken we samen naar een oplossing die bij jou past.