Cookie melding
X

Op bewuzt.nl maken wij gebruik van cookies en technieken die hierop lijken

Wij gebruiken functionele cookies en analytische cookies. Deze kleine tekstbestanden maken onze website veilig en betrouwbaar, zorgen ervoor dat onze website goed werkt en stellen ons in staat inzichten te krijgen in onze bezoekers. Daarnaast maken wij gebruik van cookies om jouw bezoek aan onze website en onze communicatie met jou makkelijker en persoonlijker te maken en om onze dienstverlening te verbeteren. Hiermee kunnen wij, en derde partijen, jouw internetgedrag op bewuzt.nl volgen en verzamelen. Zo kunnen we jou op onze website en op die van derden de informatie geven die het beste bij jou past.

Meer weten? Lees onze cookieverklaring.

Door op ‘accepteren’ te klikken ga je hiermee akkoord. We gaan uiteraard voorzichtig om met de gegevens die we verzamelen. Als je kiest voor ‘weigeren’ plaatsen wij alleen functionele en analytische cookies.

Accepteren
Weigeren

Zorgkostenfactuur

Je ontvangt een zorgkostenfactuur als je geld van ons krijgt of als je een bedrag aan ons moet betalen. Deze kosten hebben altijd te maken met een bezoek aan een zorgverlener. Het kan zijn dat de informatie op de zorgkostenfactuur vragen bij jou oproept. Misschien vind je de informatie onduidelijk? Of herken je de kosten niet? Wij helpen je graag.

Je vindt meer informatie in Mijn Bewuzt

  • Alle zorgkostenfacturen bij elkaar
  • Een compleet overzicht van je verbruikte zorg
  • De huidige stand van je eigen risico

Veelgestelde vragen over de zorgkostenfactuur


Hoe kan het dat ik moet betalen?

Het kan dat je geld moet betalen. En soms helaas ook meer dan verwacht. Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld kosten van je eigen risico. Of omdat er een eigen bijdrage is voor jouw zorg. We hebben de belangrijkste redenen voor jou op een rij gezet.

Ik kan de rekening niet betalen, en nu?

Het kan zijn dat je verrast bent door de zorgkostenfactuur. Of is je financiële situatie op dit moment misschien wat onzeker? Als je moeite hebt met betalen is dat erg vervelend en stressvol. Wij nemen die onzekerheid graag voor je weg. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt.

Wat als ik het niet eens met de zorgkostenfactuur?

Ben je het niet eens met de reden waarom je kosten moet betalen? Of zie je iets vreemds in de gemaakte zorgkosten? Bijvoorbeeld een declaratie voor een behandeling die je niet hebt gehad? We zoeken het graag samen uit.

Ik herken de kosten niet, waar vind ik meer informatie?

Misschien is de omschrijving van de zorgkosten onduidelijk. Of herken je een zorgverlener niet. Door privacy mogen wij helaas niet alle informatie over de behandeling vermelden. In Mijn Bewuzt en in de Bewuzt Zorg app vind je deze informatie wel.

De zorgkosten van je medeverzekerde bekijken?

De hoofdverzekerde mag niet alle gegevens van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Voor het ontcijferen van een zorgkostenfactuur kan dat soms lastig zijn. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de Bewuzt app of Mijn Bewuzt. Wil je deze details toch inzien? Dan kan jouw medeverzekerde je hiervoor machtigen in Mijn Bewuzt onder kopje ‘Machtigen’.


Bewuzt Zorg app
Heb jij de Bewuzt app al geïnstalleerd?
  • Supersnel declareren met een foto
  • Bekijk hoeveel je nog vergoed krijgt
  • Rekeningen meteen betalen met iDEAL